top of page
ABOUT
GAJA MADŽ
W O R K S
VIDEOS
PHOTO MOMENTS
BACK IN THE DAYS
G/6
GAJA ŠEST
EXHIBITIONS
gaja's tree house
More
Use tab to navigate through the menu items.
about dance
Play Video
Play Video
02:10
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Dubravka Maletić Vogue
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Rok Vevar Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:38
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Nataša Živković Sine
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Jasmina Založnik Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
02:35
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Katja Delak
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Rok Vevar Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:41
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Aleksandar Georgiev The Power of S
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Jasmina Založnik Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
02:12
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Brina (Marta Paulin)
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Rok Vevar Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:40
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Igor Grubić East Side Story
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Jasmina Založnik Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
02:19
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Naj ples ostane suveren Telesovanje
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Rok Vevar Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:55
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - vsesokolski slet v Ljubljani
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Rok Vevar Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:58
PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE | DANCING, RESISTING, (UN)WORKING - Minka Veselič Kološa
RAZSTAVA | PLES, UPOR, (NEIZ)DELOVANJE – VIDIKI PLESA KOT KULTURNEGA, POLITIČNEGA IN UMETNIŠKEGA DELA V OBDOBJU JUGOSLAVIJE IN POTEM 20. marec 2025 — 31. maj 2025 Sodelujoči_e: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Matija Ferlin, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Aleksandra Janeva Imfeld, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolenc in Atej Tutta, Igor Koruga, Marko Košnik / Inštitut Egon March, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Maga Magazinović, Ana Maletić / Studio za suvremeni ples, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Marko Milić, Borut Šeparović / Montažstroj, Matjaž Mrak in Urša Rupnik, Dušan Murić, Irma Omerzo, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan / Project Atol, Plesni teater Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Sonja Pregrad, Jovana Rakić Kiselčić, Teja Reba, Vlado Repnik in Gledališče VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer in Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin / Kozmokinetični kabinet Noordung, Nataša Živković in drugi. Kustosi_nje: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar in Jasmina Založnik v sodelovanju s Slavchem Dimitrovim, Milico Ivić, Teo Kantoci Razstava Ples, upor, (neiz)delovanje – vidiki plesa kot kulturnega, političnega in umetniškega dela v obdobju Jugoslavije in potem je rezultat večletnega dela partnerjev balkanske plesne mreže Nomad Dance Academy (NDA Slovenija, Ljubljana; NDA Hrvaška, Zagreb; Stanica, Beograd; Lokomotiva, Skopje) na področju arhivistike in zgodovinjenja sodobnega plesa v kulturnih prostorih nekdanjih jugoslovanskih republik. Pred dobrim desetletjem se je z ustanovitvijo Začasnega slovenskega plesnega arhiva (NDA Slovenija, MG+MSUM) delo začelo v Ljubljani, se v okviru mreže NDA s partnerskimi sodelovanji razširilo v Srbijo, Severno Makedonijo in na Hrvaško ter se razvijalo v različnih evropskih projektih. Med njimi je projekt “The (Non)Aligned Movements” konec leta 2024 omogočil prvo edicijo razstave v Muzeju sodobne umetnosti v Zagrebu, izdajo publikacije Bodies Of Dance - Aspects of Dance as Cultural, Political and Art Work in Yugoslavia and after in odprtje digitalne sodobnoplesne baze NADA. Ker gre za kontinuiran proces, razstave ne gre razumeti kot sklepno dejanje ali enkratno predstavitev gradiv, marveč kot korak v smeri kuratorskih artikulacij različnih tematskih povečav, ki jih je mogoče vzpostaviti s to arhivsko mrežo. Razstava je ena od verzij dela v spreminjanju, nastajanju, osvetlitev gradiv in razmerij med njimi v postopni arhivski rasti. V njej je več potencialnosti kot koncev in je rezultat vrste metodoloških odločitev, ki so posledica dejstva, da pri delu sodeluje več partneric, predstavnic kontekstov, ki so si med seboj podobni, a se hkrati tudi razlikujejo. Kustosi s predstavljenimi deli raziskujejo pojmovanje plesa (in koreografije) kot razširjene prakse. Obravnavajo pa tudi vprašanja, povezana s postopkovnostjo, ki jo razumejo kot družbenopolitično ontologijo plesnih praks. Gibanje, predstavitve, razmerja in razporeditve teles so prizorišča odpora, ki spodkopava in razveljavlja operativno logiko (se pravi: proizvodnjo načrtovanega, preračunanega, izmerjenega, končnega izdelka, pomena ali pripovedi, vključno s koreografiranjem teles po gibalni partituri v skladu z logiko izvora/usode, narave/nujnosti, bistva/telosa). Na ta način plesna telesa postanejo sredstvo brez cilja, procesi in geste v porajanju, ki nam namesto skritega ali transcendentnega smisla razkrivajo predvsem svoja lastna nenehna prerazporejanja, postajanja, upiranja, skrajnosti in ponovne materializacije oziroma svetove, kakršne udejanjajo tako v izvedbi kot tudi v razmerjih. Tako plesoča telesa spodkopavajo politične režime in operativno logiko v teritorialnih kontekstih nekdanje Jugoslavije, saj prestopajo meje, se gibljejo po geopolitično zaznamovanih območjih, širijo okvire telesnih in spolnih norm, utripajo v neukrotljivem ritmu poželenja, materializirajo nove kolektivne oblike sobivanja ter izzivajo pravila estetike in njenih delitev. Povezavi: Sodobnoplesna baza NADA: https://nada.nomaddanceacademy.si/ O projektu (Non)Aligned Movements: https://nomaddanceacademy.org/nonaligned-movements/ Govori: Jasmina Založnik Snemanje, montaža in grafika: Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
01:13:59
DANCING, RESISTING, (UN)WORKING / PLES, UPOR, (NE)RAD - guided tour / vođenje kroz izložbu
DANCING, RESISTING, (UN)WORKING Aspects of Dance as Cultural, Political, and Art Work in Yugoslavia and After November 20, 2024 – February 23, 2025 Exhibition at the Museum of Contemporary Art, Zagreb by Nomad Dance Academy – (Non)Aligned Movements Chief curators: Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar Co-curators: Slavcho Dimitrov, Milica Ivić, Tea Kantoci, Jasmina Založnik Curatorial support: Jasna Jakšić Design of the exhibition: Siniša Ilić Graphic design: Andrej Dolinka Producer: Marijana Cvetković Executive producer: Ana Letunić Researchers: Slavcho Dimitrov, Milica Ivić, Tea Kantoci, Igor Koruga, Iva Nerina Sibila, Biljana Tanurovska-Kjulavkovski, Rok Vevar, Jasmina Založnik Research support: Maja Đurinović Local production: Emilija Čočkova (Skopje), Marijana Cvetković (Belgrade), Jasmina Založnik and Mojca Prešern Levstek (Ljubljana), Aleksandra Janeva (Zagreb) Proofreading: Jana Jevtović, Ivana Ostojčić Translation: Ivana Ostojčić, Antonio Oštarić, Petra Pugar Editing: Ivor Glavaš Artists and collectives: Dalija Aćin Thelander, Dragana Alfirević, Nela Antonović, BADco., Sandra Banić Naumovski, selma banich, Matjaž Berger, Betontanc, Bitef Dance Company, DDT Dance Company, Dušan Broćić, Milana Broš / KASP, Dragana Bulut, Valentina Čabro, Boris Čakširan, Darío Baretto Damas, Katja Delak, Maja Delak, Goran Devide / Borghesia, Ana Dubljević, Čarni Đerić, EN-KNAP, Federacija, Feminalz, Matija Ferlin, Forum for New Dance, Siniša Eftimov, Aleksandar Georgiev, Gledališče Pekarna/Pekarna Theatre, Gledališče Pupilije Ferkeverk/Pupilija Ferkeverk Theatre, Igor Grubić, Viktorija Ilioska, Ister Teatar, Mirjana Dragana Janeček, Filip Jovanovski, Jelena Jović, Jasna Knez, Minka Veselič Kološa, Živa Kraigher, Ana Kreitmeyer, Sanja Krsmanović-Tasić, Ivana Kocevska, Bara Kolanc & Atej Tutta, Koreodrama, Igor Koruga, Marko Košnik and Institute Egon March, Iztok Kovač and Sašo Podgoršek, Marjana Krajač, Ema Kugler, Ana Maletić / Studio Contemporary Dance Company, Maga Magazinović, Dubravka Maletić, Vera Maletić, Smiljana Mandukić, Barbara Matijević, Nina Meško & Tanja Lažetić, Marko Milić, Bojana Mladenović, Montažstroj, Matjaž Mrak and Urša Rupnik, Dušan Murić, NEUT, Irma Omerzo, Tatjana Pajovć, Marta Paulin Brina, Marko Peljhan and Project Atol, Plesni teater Ljubljana/Dance Theatre Ljubljana, PMG Kolektiv, Marta Popivoda, Praktikabl, Sonja Pregrad, Jovana Rakić, Teja Reba, Rebis, Vlado Repnik and Theatre VR, Željka Sančanin, Mira Sanjina, Iva Nerina Sibila, Signum, Skopje Dance Theatre, Žorž Skrigin, Isidora Stanišić, Katarina Stojkov Slijepčević, Jelena Šantić, Katja Šimunić, Igor Štromajer and Bojana Kunst, Iskra Shukarova, Ljiljana Tasić, Anđelija Todorović, Trafik, Slobodan Unkovski, Zrinka Užbinec, Sonja Vukićević, Ljiljana Zagorac, Alex Zain, Dragan Živadinov, Marko Mlačnik and Vadim Fiškin, Nataša Živković Production collaborators: Nevena Delić, Olivera Kecojević, Gjurgjica Hristovska, Zorica Zafirovska, Sindri Uču, Ana Ranković, Ivana Andjelković Technical support: Dalibor Cicvara, Mirjana Grab, Renato Mihaljenović, Aleksandar Milošević, Ivan Tudek, Filip Zima, Boris Butorac PR: Monika Husar, KomunikArt This exhibition is part of the (Non)Aligned Movements project, a collaborative work of the Nomad Dance Academy and its partners: Station Service for Contemporary Dance (Belgrade), Lokomotiva Center for New Initiatives in Arts and Culture (Skopje), Nomad Dance Academy Slovenia (Ljubljana), Nomad Dance Academy Croatia (Zagreb), Object of Dance/Antiszona (Zagreb), and Tanzfabrik Berlin. nomaddanceacademy.org Supported by the Creative Europe Programme of the European Union, the Ministry of Culture of North Macedonia, the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia, the City of Ljubljana, the Ministry of Public Affairs of the Republic of Slovenia, the City of Skopje, Goethe Institute, Swiss Agency for Development and Cooperation SDC, Culture for Democracy and Hartefakt Fund Partner: Museum of Contemporary Art, Zagreb Director: Vesna Meštrić Support: The City of Zagreb and the Ministry of Culture and Media of the Republic of Croatia Video made by Gaja Madžarevič
Play Video
Play Video
37:06
MAJA DELAK | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
20:57
DEJAN SRHOJ | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
33:26
BARA KOLENC | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
16:07
IGOR SVIDERSKI | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
08:49
IZTOK KOVAČ | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
34:59
PETRA PIKALO | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
23:52
GREGOR KAMNIKAR | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
38:55
TEJA REBA | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
42:12
NATAŠA TOVIRAC | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
23:08
TANJA ZGONC | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
27:41
MATEJA BUČAR | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
31:49
MATJAŽ FARIČ | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
27:31
NINA MEŠKO | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Play Video
Play Video
26:11
BRANE POTOČAN | DSPS 30+
Trideset let lepote, znoja in žuljev Leta 2024 obeležujemo trideset let delovanja Društva za sodobni ples Slovenije, stanovskega društva s področja sodobnega plesa. Ustanovni občni zbor s 13 ustanovnimi člani je potekal 3. maja 1994, 10. maja pa so na tiskovni konferenci v takratnem Slovenskem gledališkem in filmskem muzeju javnost obvestili o ustanovitivi ter predstavili svoj program, ki je s svojo široko vizijo še danes izjemno orientacijsko besedilo pri preverjanju društvenih vizij.
Load More
bottom of page